Субота, 12 грудня
громадсько-правовий тижневик
Тижневик « Іменем закону » та додаток « Моменти »
представляють об'єднане інтернет-видання imzak.org.ua
Рубрики Усі рубрики
Автобан
04/12/2009 11:05

Міліція поділилася правами на ТО

Одним із головних завдань проведення технічного огляду транспортних засобів є зниження аварійності на дорогах, зокрема, унеможливлення керування несправними авто. Адже всеукраїнський автопарк у своїй більшості — це машини, яким за 10 років. Власники хоч і дбають про них, однак, за нестачі коштів, часто заплющують очі на несправності.

Час минає швидко й уже зовсім незабаром безпечних водіїв, що повсякчас відкладали техогляд, може спіткати доля правопорушників, яким доведеться викласти з гаманця за своє зухвальство та необачність 340 — 425 гривень. Тож, хочеться ще раз підкреслити: поки є ще хоч трохи часу, не зволікайте, пройдіть ТО до 15 грудня 2009 року.

Згідно з постановою уряду № 606, засоби, призначені для перевезення пасажирів із кількістю місць для сидіння не більш як дев’ять з місцем водія включно та для перевезення вантажів із максимально дозволеною масою до 3,5 тонни, а також мотоцикли та інші механічні транспортні засоби мають проходити техогляд один раз на два роки у такому порядку: у рік, який закінчується на непарну цифру, якщо остання цифра їх року випуску непарна; у рік, який закінчується на парну цифру і нуль, — ті ТЗ, остання цифра року випуску яких парна або нуль. Такий порядок затверджений з тим, аби не створювати великих черг. На жаль, наші водії звикли зволікати з цією процедурою і відкладати на потім. Ось і грудень уже настав, і відлік днів наближає нас до кінця строку. Однак автомобілів та водіїв, що не пройшли перевірки на право виїжджати на дорогу, ще залишилось чимало.

Нині сама практика свідчить, що ті, хто не поспішав, жертвують своїм часом у рази більше, адже потік таких громадян останнім часом значно збільшився. Зросли звичайно і черги.

Щодо самого талона, то оскільки законом передбачено його вилучення інспекторами ДАІ, держстандартом України затверджений пластиковий варіант талона. Зроблено це заради того, аби він був стійким до швидкого зношення.

Як говорять самі водії, техогляд все-таки краще проходити на атестованих станціях огляду ДАІ ще й тому, що його вартість тут обійдеться в 45 гривень, тоді як на приватних СТО, таких, що також уповноважені проводити перевірку, мож уть «загнути» й понад 120 гривень (ринок є ринок, попит породжує пропозицію). До того ж у ДАІ власник транспортного засобу відразу після перевірки технічного стану отримує талон, який кріпиться на лобове скло машини. А якщо огляд проведуть на приватній СТО, то власник отримає тільки протокол перевірки ТЗ, який буде дійсним лише протягом 45 днів. Забув, закрутився і не заїхав у ДАІ — проходь ТО знову, ще раз плати гроші. Однак варто відмітити й те, що нині на понад 300 приватних СТО створені робочі місця для проведення державного ТО працівниками ДАІ, де талон видається на місці.

Також, вирушаючи на техогляд, варто не забувати про свої «грішки» на дорозі. Інспекція пильна, і поки ви не «сповідаєтеся» в касах банківських установ — талона проходження ТО не видасть. Кожний автомобіліст перевіряється за базами даних, тож навіть якщо ви забули про скоєне правопорушення, вам про нього під час проходженням техогляду нагадають.

Теж саме стосується несправностей або неукомплектованості машини. Всі дефекти мають бути усунені завчасно. Важко буде отримати талон і тим, у кого шибки на автівках аж занадто тоновані. Згідно з правилами ПДР, світлопропускна здатність лобового скла повинна бути не менше 75%, бокових — 70%. Тож перш ніж клеїти плівку, подумайте, що дорожче: безпека на дорозі чи краса та утаємниченість салону.

Крім усього іншого, у водія має бути низка обов’язкових документів: реєстраційні документи на автомобіль, водійське посвідчення, паспорт громадянина, протокол перевірки техстану, поліс обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, медична довідка. Адже «несправними» можуть бути не лише залізне серце та шасі на чотирьох колесах, а й випробуваний долею людський організм. Нині вдосталь недержавних медичних установ, які швидко проведуть медогляд і видадуть довідку про те, що власник автомобіля здоровий і може керувати транспортним засобом. Вартість проходження медкомісії різна. Все залежить від населеного пункту, району міста та статусу медустанови. Деякі з них навіть можуть організувати виїзд лікарів на підприємство. Тобто, все чого клієнт бажає, аби було в межах закону.

Сергій Козуб, «ІЗ»

Корисно знати

Періодичність проведення техогляду:

Двічі на рік - засоби, призначені для перевезення пасажирів із кількістю місць для сидіння більш ніж дев’ять, і спеціалізовані засоби, для перевезення небезпечних вантажів;

Один раз на рік - засоби, призначені для перевезення вантажів із максимально дозволеною масою понад 3,5 тонни, а також автокрани, таксі, автомобілі швидкої медичної допомоги та ін;

Один раз на два роки - авто, призначенні для перевезення пасажирів із кількістю місць для сидіння не більше дев’яти з місцем водія включно і для перевезення вантажів з максимально дозволеною масою до 3,5 тонни, а також мотоцикли.

Техогляд ТЗ проводиться ДАІ в такі терміни:

З 15 січні по 15 грудня для тих ТЗ, техогляд яких проводиться один раз на два роки або один раз на рік;

З 15 січня по 30 червня і з 1 липня по 15 грудня для тих ТЗ, техогляд яких проводиться двічі на рік.

Талон техогляду буде дійсним до терміну, який відмічений в ньому під час проходження попереднього технічного огляду.

друкувати

Коментарi

Додати коментар

Інші статті