Субота, 12 грудня
громадсько-правовий тижневик
Тижневик « Іменем закону » та додаток « Моменти »
представляють об'єднане інтернет-видання imzak.org.ua
Рубрики Усі рубрики
Автобан
21/12/2009 11:20

Залізні коні міліції

Щоб вимагати від громадян неухильного виконання закону, у тому числі і Правил дорожнього руху, міліціонери, перш за все, самі мають бути зразком для наслідування. Це стосується також міліцейських автомобілів, їхніх водіїв. Машини правоохоронців здебільшого виглядають як нові, хоча на спідометрах деяких уже десятки тисяч кілометрів та й років їм до десятка. (Хочеться сказати, роки їм у пошану і довгої служби).
Адже службовий автомобіль повинен працювати, як годинник, і не підвести в найвідповідальніший момент – коли виїжджає на місце пригоди. Хоча за складної економічної ситуації, дефіциту бюджету справлятися з поставленими завданнями стає дедалі важче.
Одним з основних чинників стійкого функціонування органів внутрішніх справ є автомобільний транспорт. Нині загальна забезпеченість органів і підрозділів внутрішніх справ України службовим автотранспортом становить 70,8 %, з яких майже тритина вичерпали свій моторесурс і за строком експлуатації підлягають списанню. Тому міністр внутрішніх справ неодноразово наголошував на оновленні міліцейського автопарку, або хоча б його частковому поповненні новими одиницями техніки. Позаяк багато негараздів лягає на плечі водіїв, які й відповідальні за технічний стан автомобілів, адже правильна їх експлуатація істотно впливає на результати роботи всього особового складу. Звідси й плинність водійської когорти (хто хоче сидіти за кермом машини, яка раз по раз ламається?). Добре, коли водії сумлінні, бережливо ставляться до транспортних засобів, розуміють, що вибирати немає з чого.
Незважаючи на тяжкий фінансовий рік, все ж були щасливі миті для вартових порядку, коли місцеві органи виконавчої влади та міліцейські очільники вручали своїм працівникам ключі від нових авто. Добре, що всі розуміють: сучасні гарні машини мають бути не лише у главках, а й там, де вони вкрай необхідні. А це: служба ДІМ, ППС – їм без транспорту не обійтися, а ресурс його швидко вичерпується у звязку з великим навантаженням.
Переважну більшість оперативно службового транспорту становлять легкові автомобілі, з яких 76 % – це авто виробництва країн СНД і 24% – машини родом із далекого зарубіжжя. Вантажний же автотранспорт використовується ОВС переважно з господарською метою і необхідний насамперед для потреб навчальних закладів ОВС та медич¬но-реабілітаційних центрів. У гаражах та просто неба серед транспорту правоохоронців можна знайти від старого МТ-10 до Лексуса (такий, наприклад, є у міністра, щоправда, залишився він у спадок від його попередника. Нового «вищого» автомобіля останніми роками не закуповувалося).
Щодо забезпечення службовим автотранспортом по регіонах, то найкращі показники у Чернівецькій (95,6%), Вінницькій (82,1%), Дніпропетровській (79,0%) та Запорізькій (77,4%) областях.
Сьогодні МВС покладає надію на постанову КМУ № 966-р від 19 серпня 2009 р., відповідно до якої конфісковані автомобілі служитимуть також і міліції. Причому приорітети визначені – у кожної машини вже є своя прописка, допомагатимуть вони шерифам на землі. Тобто шляхи оновлення автопарку вишукуються навіть в умовах фінансової скрути. Не обійшлося цьогоріч і без вручень ключів від авто й кращим дільничним, патру.
Патрульні екіпажі здебільшого оснащені машинами УАЗ (у столичному регіоні та обласних центрах модифікацією «Патріот») та ВАЗ. Для оперативного реагування патрулів на заяви громадян у більшості оперативних авто є прилади GPS. Незабаром такими приладами буде оснащений весь транспорт МВС.
Окрім патрульних екіпажів свою службу на трасах країни справно несуть пересувні лабораторії. Так, працівниками Державного науково-дослідного інституту МВС проведено розробку та технічне супроводження створення на ЗАТ «Івеко Мотор Січ» (м. Запоріжжя) пересувної криміналістичної лабораторії (ПКЛ) на базі автомобіля TurboDaily 35E10V. Спецмашина призначена для виїзду фахівців криміналістичної служби зі спеціальним обладнанням для забезпечення роботи з виявлення, фіксації, вилучення та попереднього дослідження речових доказів. На даний час машина експлуатується в експертно-криміналістичному підрозділі ГУМВС України в Запорізькій області.
У пересувній криміналістичній лабораторії є п’ять спеціальних валіз: для роботи зі слідами рук, об’ємними слідами, мікрооб’єктами, біологічними об’єктами й трупом, фотографічною апаратурою й пристосуваннями для фотозйомки. У ПКЛ також є: магнітний шукач-підйомник, ультрафіолетовий освітлювач, магнітофон, радіостанція, холодильник для зберігання швидкопсувних речовинних доказів, набір реактивів для прояву фотоплівки, набір слюсарного інструмента, шанцевий інструмент, спецодяг, джерела освітлення.
Останнім часом питанням мобільності органів і підрозділів внутрішніх справ надається великого значення. Особливо у контексті наближення Євро 2012. Так, зокрема, в містах проведення чемпіонату міліцейський автопарк оновлюватиметься першочергово. Херсонський автомобільний завод «АнтоРоус» виготовлятиме на базі шасі Nissan нові машини для перевезення ув’язнених. Новий, «європейський» автозак матиме кардинально новий інтер’єр, системи підігріву та кондиціювання, індивідуальні м’які сидіння.
Якщо говорити про оперативність, що часто рятує життя, запобігає серйозним злочинам, то було б добре, аби на службі у стражів порядку, зокрема ДАІ, були також і мобільні гелікоптери. Як показує досвід європейських країн, така практика є дуже дієвою.


Сергій Козуб, «ІЗ»


друкувати

Коментарi

Усі коментарі
Додати коментар

Інші статті